Op werkdagen vóór 11:00 besteld, dezelfde dag in huis!
Op werkdagen vóór 11:00 besteld, dezelfde dag in huis!
Smart home installatieservice
Bereikbaar op +31 412 20 00 50

Mijn Philips Hue lamp werkt niet meer, is deze kapot? (defect checklist)

Met onderstaande stappen kan je eenvoudig nagaan hoe je je Hue lampen weer werkzaam krijgt, of dat ze defect (b)lijken:

Ben je op zoek naar de producten? Klik dan hier: Philips Hue producten

Checklist:

  1. Controleer of er geen dimmer of andere voorschakeling voor de lamp zit. Hue lampen rekenen erop dat ze op een volledige ongedimde spanning zijn aangesloten. Hue lampen hebben zelf een ingebouwde LED dimmer. Als u dimmers gebruikt adviseren we die er tussenuit te halen.
     
  2. Haal de stroom minimaal 1 minuut van de lamp (of LightStrip), en zet de stroom er weer op. Gaat de lamp aan in warm-witte kleur, vollesterkte? 
    1. de lamp gaat niet aan: probeer de lamp dan in een andere lamphouder, gaat de lamp dan nog niet aan, neem dan contact op met onze klantenservice. 
    2. de lamp gaat aan, maar niet in volle sterkte en warm-witte kleur, neem dan contact op met onze klantenservice
    3. de lamp gaat wel aan, dat is mooi, ga dan naar de volgende stap
       
  3. Meld de lamp aan middels het serienummer via de Philips Hue app. Deze code bestaat uit zes karakters en staat bij de losse Hue lampen op de zijkant. Bij Philps Hue tafellampen staat deze vaak op een sticker aan de onderkant. Bij hanglampen meestal op een sticker onder de onderste lampekap. En bij Hue Runner spots staan ze op de lampjes die erin zitten, je kan de lampjes eenvoudig uit de spots halen door de lamp 1 cm linksom te draaien. Is het serienummer niet te vinden? Dan is het ook nog mogelijk de lampen aan te melden met Lamp Finder, kijk daarvoor op de volgende pagina: Aanmelden met Lamp Finder