Osram Smart+ Lightify aan-uit Plug aanmelden op de Philips Hue Bridge
Met onderstaande stappen kan je eenvoudig je Osram Lightify aan/uit Plug aanmelden op de Philips Hue Bridge.
1e keer aanmelden
- Steek de plug in het stopcontact (binnen enkele meters van een Hue lamp of de Hue Bridge)
- Open de Philips Hue app
- Ga naar instellingen> lamp configuratie
- Klik op het + teken en vervolgens op 'Zoek'
De Plug zal nu gevonden worden als On/Off Plug-in unit. Je kan de plug nu uitzetten door de dimschuif in de app naar 0 te schuiven, alles daarboven staat de plug volledig aan.
Mocht dit aanmelden niet zijn gelukt, volg dan de volgende stappen.
Reset de Lightify Plug
Is de plug ooit aangemeld en heb je je Bridge gereset of heb je een nieuwe Bridge? Dan zit je plug nog in het 'oude' netwerk. Bij Hue lampen zou je de lamp dan resetten middels het serienummer, bij de Osram gaat dat eenvoudig door 5-10 tellen de knop bovenop de Plug in te drukken, totdat je de klik hoort en het lampje even uitgaat. Daarna is de Plug weer automatisch vindbaar via de stappen '1e keer aanmelden'.
Niet gelukt? Meld dan aan met de functie 'Touchlink'
Op korte afstand van de Bridge kan de Plug eenvoudig worden toegevoegd met een 'Touchlink'. Op de volgende pagina vind je hoe je deze functie gebruikt:
Niet gelukt? Probeer dan de 5x5 seconden reset
Resetten van de Plug kan ook als volgt, bij een van onze klanten (b)leek dit te werken terwijl de reset met de knop bovenop niet tot oplossing had geleid:
- Haal de stroom van de plug voor 5 seconden, doe hem weer in het contact 5 seconden en herhaal dit 5 keer.
Nadat hij de vijfde keer weer in het stopcontact wordt gedaan, dan hoor je als het goed is een klik en zie je het lampje even oplichten om te bevestigen dat de plug gereset is.
Mocht dit ook bij jou de oplossing geweest zijn, terwijl de reset met de knop niet werkte, dan horen we het graag, zodat we weten dat dit geen toevalstreffer was en we met dit advies meer klanten kunnen helpen.
Niet gelukt? Verwijder de plug uit het geheugen van de Bridge
Is het via bovenstaande stappen niet gelukt de Plug toe te voegen? Dan is de Plug waarschijnlijk eens aangemeld op je Bridge en is daarna de Plug gereset. De Plug kan nog ergens in het geheugen op de Bridge aanwezig zijn, zonder dat dit via de officiele Hue app zichtbaar is. De plug kan je eenvoudig met de app "Bridge inspector for Philips Hue” verwijderen:
- installeer "Bridge inspector for Philips Hue”,
- open de app,
- ga naar 'cleanup' > 'Lights'
- verwijder de 'On/Off plug-in unit' (de Osram Lightify Plug)
Kan je eenvoudig inzien welke lampen en apparaten op de Bridge zijn aangemeld, via 'cleanup' kan je eenvoudig de Plug uit het geheugen halen.
Niet gelukt? Reset dan de Bridge
Is het via bovenstaande stappen niet gelukt de Plug toe te voegen? Dan is de Plug waarschijnlijk eens aangemeld op je Bridge en is daarna de Plug gereset. De plug is dan niet meer aan te melden totdat de Bridge is opgeschoond middels een reset. De oplossing is dan de Bridge te resetten door het knopje onderop de Bridge in te drukken (bijv. met een paperclip). Daarna is de Plug weer toe te voegen middels bovenstaande stappen.
Een reset van de Bridge zorgt er wel voor dat je alle lampen en instellingen opnieuw moet toevoegen, dus dat kost wat tijd. Ken jij een oplossing voor dit scenario zonder dat de Bridge gereset hoeft te worden? Dan horen we het graag, dan zullen we dit artikel met die oplossing aanvullen. Voor de duidelijkheid, het gaat dan om dit scenario: je Plug is werkzaam met de Hue app, vervoglens reset je de Lightify Plug door de knop bovenop 10 seconden in te drukken, en daarna probeer je deze vervolgens weer werkzaam te krijgen met de Hue app. Dat lukt ons moment alleen door de Hue Bridge eerst te resetten, die reset zouden we graag voorkomen.